Ιστορικό: Ενότητες

Ανάπτυξη Γνώσεων | JavaScript programming

Αντικείμενα – Objects Υπάρχουν επτά τύποι δεδομένων στην JavaScript. Έξι από αυτά ονομάζονται “πρωτόγονα“, επειδή οι τιμές τους περιέχουν μόνο ένα πράγμα (είτε πρόκειται για μια συμβολοσειρά είτε για έναν αριθμό ή οτιδήποτε άλλο). Σε αντίθεση, τα αντικείμενα (objects) χρησιμοποιούνται για την αποθήκευση συλλογών με κλειδιά από διαφορετικού τύπου δεδομένα και πιο σύνθετες οντότητες. Στην JavaScript, τα …

Ανάπτυξη Γνώσεων | JavaScript programming Read More »

Βασικές Γνώσεις | JavaScript programming

Για τις ανάγκες του μαθήματος θα χρησιμοποιήσουμε την ύλη και τα παραδείγματα που υπάρχουν στην σελίδα W3SCHOOLS – δεν υπάρχει λόγος να γράψουμε σελίδες στα Ελληνικά, αφού η παρουσίαση εκεί είναι εύκολη, πλήρες, κατανοητή και δίνονται εργαλεία για δοκιμές σε πραγματικό χρόνο. Επίσης για τις δοκιμές σας σε καθαρή JavaScript, συστήνεται και ο πολύ γνωστός πλέον on line editor REPL.IT για …

Βασικές Γνώσεις | JavaScript programming Read More »

Εισαγωγή | JavaScript programming

Η JavaScript είναι μια γλώσσα συγγραφής σεναρίων (scripting language) που χρησιμοποιείται για να προσθέσει αλληλεπίδραση και διαδραστικότητα (interactivity) στις ιστοσελίδες µας και είναι ανταγωνιστική της γλώσσας προγραμματισμού VBScript. Δημιουργήθηκε από την εταιρεία Netscape και το αρχικό της όνοµα ήταν LiveScript. Τον Νοέμβριο του 1996, η Netscape ανακοίνωσε ότι είχε υποβάλει τη γλώσσα JavaScript στο Ecma …

Εισαγωγή | JavaScript programming Read More »

Εργασίες Προόδου [3] | Introduction to Computer Science

Χώρος Εργασιών Μαθήματος Καλώς ήρθατε στον επόμενο χώρο εργασιών προόδου του μαθήματος Εισαγωγή στην Πληροφορική. Εδώ θα βρείτε διάφορες εργασίες με διαφορετικά επίπεδα δυσκολίας ώστε να δοκιμάσετε τις γνώσεις σας μέχρι τώρα.

Εργασίες Προόδου [2] | Introduction to Computer Science

Χώρος Εργασιών Μαθήματος Καλώς ήρθατε στον επόμενο χώρο εργασιών προόδου του μαθήματος Εισαγωγή στην Πληροφορική. Εδώ θα βρείτε διάφορες εργασίες με διαφορετικά επίπεδα δυσκολίας ώστε να δοκιμάσετε τις γνώσεις σας μέχρι τώρα.

Εργασίες Προόδου [1] | Introduction to Computer Science

Χώρος Εργασιών Μαθήματος Καλώς ήρθατε στον χώρο εργασιών προόδου του μαθήματος Εισαγωγή στην Πληροφορική. Εδώ θα βρείτε διάφορες εργασίες με διαφορετικά επίπεδα δυσκολίας ώστε να δοκιμάσετε τις γνώσεις σας μέχρι τώρα.

Γλώσσες προγραμματισμού | Introduction to Computer Science

Το αλφάβητο μια γλώσσας προγραμματισμού Το αλφάβητο μια γλώσσας προγραμματισμού αποτελείται από τα γράμματα του λατινικού αλφαβήτου, τα ψηφία, καθώς και από ειδικά σύμβολα, που χρησιμοποιούνται για προκαθορισμένες ενέργειες, στις οποίες θα αναφερθούμε στη συνέχεια. Γράμματα: Κεφαλαία λατινικού αλφαβήτου (Α-Ζ), Πεζά λατινικού αλφαβήτου (a-z) Ψηφία: ψηφία από το 0 έως το 9 Ειδικοί χαρακτήρες: Κενός …

Γλώσσες προγραμματισμού | Introduction to Computer Science Read More »

Το αλφάβητο μια γλώσσας προγραμματισμού | Introduction to Computer Science

Το  αλφάβητο μιας γλώσσας προγραμματισμού αποτελείται από τα γράμματα του ελληνικού και του λατινικού αλφαβήτου, τα ψηφία, καθώς και από ειδικά σύμβολα, που χρησιμοποιούνται για προκαθορισμένες ενέργειες, στις οποίες θα αναφερθούμε στη συνέχεια. Συγκεκριμένα: Γράμματα Κεφαλαία ελληνικού αλφαβήτου (Α-Ω) Πεζά ελληνικού αλφαβήτου (α-ω) Κεφαλαία λατινικού αλφαβήτου (Α-Ζ) Πεζά λατινικού αλφαβήτου (a-z) Ψηφία ψηφία από το 0 έως το 9 Ειδικοί χαρακτήρες+ – */=•().,΄! & κενός …

Το αλφάβητο μια γλώσσας προγραμματισμού | Introduction to Computer Science Read More »

Συστήματα αρίθμησης και μετατροπές | Introduction to Computer Science

Τι είναι ένα σύστημα αρίθμησης; Με το δεκαδικό (decimal) σύστημα αρίθμησης και τα δέκα του ψηφία, αυτά από το 0 έως και το 9 συμπεριλαμβανομένων, εξοικειωνόμαστε πριν ακόμα πάμε στο δημοτικό και γενικά το χρησιμοποιούμε σ’ όλη μας τη ζωή. Η τεράστια αυτή εξοικείωση και άνεση που έχουμε με το δεκαδικό δεν σημαίνει πως δεν …

Συστήματα αρίθμησης και μετατροπές | Introduction to Computer Science Read More »

Η επιστήμη Υπολογιστών και Πληροφορική | Introduction to Computer Science

Ο όρος Πληροφορική προέρχεται από τον αντίστοιχο γαλλικό όρο informatique (information = πληροφορία + κατάληξη/ique) και αναφέρεται κύρια στην «επιστήμη και τεχνολογία που έχει ως αντικείμενα τη συλλογή, αποθήκευση, επεξεργασία και διανομή πληροφοριών με χρήση υπολογιστικών συστημάτων». Ο όρος αυτός χρησιμοποιήθηκε στη Γερμανία (informatik) και στην πρώην Σοβιετική Ένωση (informatika), και θεωρείται ευρύτερης εμβέλειας από τον παλαιότερο αγγλοσαξονικό όρο …

Η επιστήμη Υπολογιστών και Πληροφορική | Introduction to Computer Science Read More »

Τα χαρακτηριστικά των Υπολογιστών | Introduction to Computer Science

Κύρια χαρακτηριστικά των υπολογιστών Κύρια χαρακτηριστικά των υπολογιστών αποτελούν οι ακόλουθοι πέντε βασικοί παράγοντες: (i) Ταχύτητα: Ο υπολογιστής κατασκευάσθηκε και χρησιμοποιήθηκε ως μία μηχανή με υψηλές υπολογιστικές ταχύτητες. Η υψηλή ταχύτητα επεξεργασίας του υπολογιστή είναι ο κύριος βασικός παράγων που οδήγησε στη λύση πολύπλοκων επιστημονικών προβλημάτων που ήταν προηγούμενα αδύνατον να επιλυθούν. Για παράδειγμα, οι διαδικασίες προσσελήνωσης και διαστημικών ταξιδιών δεν …

Τα χαρακτηριστικά των Υπολογιστών | Introduction to Computer Science Read More »

Εισαγωγή | Introduction to Computer Science

Πληροφορική ονομάζεται η θετική και εφαρμοσμένη επιστήμη η οποία ερευνά τις τεχνολογικές εφαρμογές τους σε αυτοματοποιημένα υπολογιστικά συστήματα, από τη σκοπιά της σχεδίασης, της ανάπτυξης, της υλοποίησης, της διερεύνησης, της ανάλυσης και της προδιαγραφής τους, την απόκτηση, την εκπροσώπηση, την επεξεργασία, την αποθήκευση, την επικοινωνία και την πρόσβαση στις πληροφορίες. Τα εν λόγω υπολογιστικά συστήματα συνήθως είναι ηλεκτρονικές και …

Εισαγωγή | Introduction to Computer Science Read More »

Αρχείο – Σύστημα αρχείων | Operating Systems I

Αρχείο Ένα αρχείο υπολογιστή είναι ένα σύνολο από πληροφορίες, δεδομένα ή και ένας πόρος, που χρησιμεύει ως “δοχείο” για την αποθήκευση πληροφορίας και είναι διαθέσιμο σε ένα πρόγραμμα υπολογιστή. Συνήθως βρίσκεται σε διατηρητέο αποθηκευτικό μέσο υπολογιστή. Ένα αρχείο είναι διατηρητέο με την έννοια ότι ακόμα και όταν τερματίσουν να εκτελούνται τα προγράμματα που το δημιούργησαν …

Αρχείο – Σύστημα αρχείων | Operating Systems I Read More »

Διακοπές (Interrupts) | Operating Systems I

Διακοπές (Interrupts) Ενώ ένα πρόγραμμα εκτελείται, ένα άλλο θέλει να εκτελεστεί (θέλει να διακόψει το πρώτο πρόγραμμα). Λειτουργία ενός υπολογιστικού συστήματος: Κάθε ελεγκτής συσκευής (device controller) επιφορτίζεται με τον έλεγχο ενός τύπου συσκευής. Κάθε ελεγκτής συσκευής διαθέτει ένα τοπικό buffer (ενταμιευτής μνήμης). Η CPU μετακινεί δεδομένα από / προς την κύρια μνήμη προς /από τα …

Διακοπές (Interrupts) | Operating Systems I Read More »

Αριθμητική Μονάδα, Μονάδα Ελέγχου, Δίαυλοι | Operating Systems I

Αριθμητική/λογική μονάδα (ALU) Η αριθμητική/λογική μονάδα (ALU) είναι ένα ψηφιακό κύκλωμα το οποίο εκτελεί αριθμητικούς και λογικούς υπολογισμούς. Η ALU είναι θεμελιώδες δομικό στοιχείο της Κ.Μ.Ε. του υπολογιστή. Ακόμα και οι πιο απλοί μικροεπεξεργαστές έχουν μια για σκοπούς όπως η διαχείριση μετρητών. Οι σύγχρονοι επεξεργαστές και οι μονάδες επεξεργασίας γραφικών, φιλοξενούν ισχυρές και πολύ πολύπλοκες …

Αριθμητική Μονάδα, Μονάδα Ελέγχου, Δίαυλοι | Operating Systems I Read More »

MS DOS – CMD Console | Operating Systems I

Το MS-DOS (MicroSoft-Disk Operating System), είναι λειτουργικό σύστημα με περιβάλλον γραμμής εντολών που δημιουργήθηκε από την Microsoft. Ήταν το πιο διαδεδομένο μέλος της οικογένειας των λειτουργικών συστημάτων DOS. Την δεκαετία του 1980 ήταν το επικρατέστερο λειτουργικό σύστημα για την συμβατή πλατφόρμα PC (προσωπικού υπολογιστή). Βαθμιαία αντικαταστάθηκε από διάφορες εκδόσεις του λειτουργικού συστήματος Windows. Το λειτουργικό …

MS DOS – CMD Console | Operating Systems I Read More »

Στοιχεία του Λειτουργικού Συστήματος | Operating Systems I

Πυρήνας (Kernel) Πυρήνας (Kernel) – το μόνο πρόγραμμα που τρέχει συνέχεια, όσο βρίσκεται σε λειτουργία το ΥΣ (όλα τα υπόλοιπα θεωρούνται επιπρόσθετες υπηρεσίες και προγράμματα εφαρμογών). Ο όρος πυρήνας (kernel) αναφέρεται στο βασικό, θεμέλιο τμήμα ενός λειτουργικού συστήματος (ΛΣ) το οποίο αλληλεπιδρά στενά με το υλικό του υπολογιστή. Ο πυρήνας είναι υπεύθυνος για την αυτόματη …

Στοιχεία του Λειτουργικού Συστήματος | Operating Systems I Read More »